Ümber Läänemere on palju maid ja linnu. Igal linnal on oma linnapea ja enamasti ka abilinnapea, suurematel linnadel on abilinnapäid hulgi. Kõik nad võivad rahulikult elada, sest tööd on vähe ja palk pole ka laita. Ja mis peamine, elu on ohutu, mitte nii nagu Hiinas, kus hiljuti poodi üles kaks pistist võtnud abilinnapead.
Just minu maja ette parkimist keelav märk!
Ühes sellises linnas oli ilusa nimega abilinnapea, Aas või midagi. Tal ei olnud mitte üksnes ilus nimi, vaid ta oli ka ise väga ilus mees ning seejuures oli tal ka hea süda. Ta ei suutnud ühegi abipaluja soovi tagasi lükata ja eriti siis, kui sooviga kaasnes tibake pappi. Selle abilinnapea ülesannete hulka kuulus ka järelevalve transpordi korraldamise üle. Selle linna transpordiametis oli aga juba läbi aegade suur korralagedus ja kuigi pistise võtmise eest oli osa kõrgeid ametnikke juba ametist kõrvaldatud, vohas pististe andmine edasi. Eriti soodsaks rahategemise teeks oli hangeldamine liiklusmärkidega, sest iga endast lugupidav linnakodanik tahtis, et just tema maja ees oleks parkimist keelav märk ja ka kiirused maja ees oleksid minimaalsed.
Mõni rikkam mees ostis parkimiskeelu märgid mitme maja ette. On ju mõni härra tubli nagu Berlusconi, kellel on korraga mitu armukest. Iga armukese maja vajas sellist märki, sest töökas mees ei saa parkimisele ja seksprogrammile tööajal kulutada üle veerandtunni.
Hüpoteetiline näide
Toome konkreetse näite selle hüpoteetilise linna ühest vaiksest umbtänavast, kus elas rikka ärimehe Ivani üks armukestest nimega Ma?a. Ma?a oli teistest armukestest ilusam ja temperamentsem ja tema juures käis Ivan mitu korda päevas.
Kuid tule taevas appi! Ühel päeval ei olnud Ma?a maja ees parkimiseks vaba kohta. Ivan vihastas, haaras rahapataka kaasa ja kihutas ilusa nimega abilinnapea juurde, ning viuhti! oli Ma?a maja ees maksumaksja raha eest tähtajatu ööpäevaringset parkimist keelav märk. Märk pidi tingimata olema ööpäevaringne, sest Ivan tuli kohale ju erinevatel kellaaegadel ja koht pidi talle seetõttu vaba olema ööpäev läbi. Tõsi, parkimine oli lubatud vaid maja elanikele ja kuigi Ivan seal ei elanud, oli ta oma sagedaste külaskäikude tõttu peaaegu nagu püsielanik. Ka see polnud oluline, et Ma?al endal autot ei olnud. Raha eest sai selles linnas kõike!
Lehed, mis lähevad seinale
Mõned meist ohkavad nüüd kergendatult ja kinnitavad, et meie riigis ja meie kodulinnas Tallinnas pole sellised asjad võimalikud. Me teame kaljukindlalt, et Tallinna linnavalitsuses töötavad vaid ausad ja kohusetundlikud inimesed ning sellised provokatsioonilised pilalood on täiesti kohatud. Selleks, et ausad Euroopa kultuuripealinna Tallinna elanikud saaksid avaldada oma nördimust ja oma jäägitut toetust linnavalitsusele, toome ära ühe Eesti Ekspressis (14. juulil) avaldatud näotu pilaloo tervikteksti.
Edgar Savisaar vaatab hommikused ajalehed läbi ja ütleb oma nõunikule Monika Batrakovale: “Võtke ajalehed, raamige ära, pange klaasi alla ja riputage linnavalitsuses seintele.” Batrakova imestab, et polnud ju ajalehtedes midagi tähelepanuväärset. Savisaar vastab: “Tänastes ajalehtedes pole mingeid paljastusi pistisevõtmisest linnavalitsuses. Need ajalehed on nii haruldased, et pangem nad seinale!”
Kui palju peaks maksma liiklusmärk?
Samal ajal me teame, et meie armastatud kodulinn Tallinn vaevleb suurtes võlgades ja kuigi loo alguses esitatud lugu ei puuduta mingil moel Tallinna, on seal siiski sees idee, kuidas seaduslikul teel linnakassat täita. Selleks võiks abilinnapea Taavi Aas (telefon 640 4108, elektronpost taavi.aas@tallinnlv.ee) koos Transpordiameti asejuhataja Tiit Siimoniga (telefon 640 4604, elektronpost tiit.siimon@tallinnlv.ee) ajalehtede, raadio ning televisiooni vahendusel avaldada järgmise kuulutuse:
“Tallinna rahalise olukorra leevendamiseks müüb linn hulgipakkumise korras piiramatul arvul erineva sisu ja kehtivusajaga liiklusmärke kõigile soovijatele, mis maksumaksja rahaga (seega tasuta) paigutatakse teie poolt soovitud kohta. Linnavalitsuse töötajatele ja keskerakonna liikmetele on 75%-line hinnaalandus, sõpradele ja tuttavatele 50%-line hinnaalandus, sõprade ja tuttavate sõpradele ja tuttavatele 25%-line hinnaalandus. Teie aktiivsuse korral pääseb Tallinn ka Guinnessi raamatusse kui kõige suurema liiklusmärkide arvuga linn ühe ruutkilomeetri kohta kogu maailmas.”
Avaldage ülaltoodud kontaktandmetel härra Aasale ja Siimonile toetust ja te näete, et linna rahaline olukord paraneb kiiresti.