Selle aasta esimesel kuul hakkas Milvile silma omapärane leiutis – ettenägemisvõimega arvutiprogramm hittide väljaselgitamiseks. Paned programmi analüüsima digitaalsel kujul muusikapala ja see ütleb – on hitt või ei ole.
55 VÕIMALUST HITIKS
Veebilehelt www.hitsongscience.com saab teada, et Hispaania firma nimega Polyphonic arvab end olevat loonud läbimurde muusikatööstuses. Firma on kogunud kokku USAs viimase 50 aasta jooksul välja lastud 3,5 miljonit muusikapala ja neid arvutitega matemaatiliselt analüüsinud. Arvesse võetakse 20 parameetrit nagu rütm, meloodia, kõlakäigud ning nii on välja selgitatud 55 “hitiklastrit”.
Kui firmale saata CD 10 muusikapalaga, siis tehakse 400 euro ehk umbes 6000 krooni eest selgeks, kui lähedased need “hitiklastritele” on ning antakse 10-palli süstemis hinnang. Nii peaks idee poolest teada saama, kas laulu on mõtet promoda või mitte. Kuuldavasti kasutavad firma teenuseid mitmed suured väljamaised muusikatöösturid.
ENNUSTAVA TARKVARA LÜHIKE ELUIGA
Paraku on programmil ka mitmeid ületamatuid puudusi, mis selle suhteliselt mõtetuks muudavad. Näiteks ei võta programm arvesse ei laulu sõnu ega esineja sarmi. Sama hästi võiks romaanide väljatrükitud käsikirja mikrolaineahju pista ja mõõta, kui palju läheb aega, enne kui see põlema läheb. Mida kiiremini süttib, seda parem raamat on. Või oli.
Inimliku faktori välistamine ja loomingu taandamine matemaatiliseks mudeliks näitab vaid otsustusvõimetust. Programm on neile muusikapromootoritele, kes vale otsuse tegemisel saaksid süü arvutite kaela lükata. Seega hea äriidee.
Hitiennustamises pole tegelikult midagi uut. 1970ndatel teatas ameeriklane Tom Turicchi, et on leiutanud hitiennustamiseks psühholoogilise meetodi. Paraku pole mehest midagi kuulda.
1990ndatel teatas raamatupidamisfirma Coopers & Lybrand, et arendab tarkvara, millega saab ennustada popmuusika ja teiste toodete, näiteks filmide või laste mänguasjade müügiedu. Paraku ei suutnud nende tarkvara ennustada iseenda lühikest eluiga.
KRÄPP ON KRÄPP
Polyphonic väidab, et nende arvutid ei oska muusikat luua, vaid ainult hinnata selle võimalikku turuväärtust. Ja jumal tänatud. Sest muidu oleks maailmas vaid 55 lugu,
sest just niipalju neid hititüüpe ju on. Või oleks veel 55 nõmedat lugu rohkem.
Hititeaduritel võtab hiti väljaselgitamine aega ühe ööpäeva. Milvi ettepanek on, et endas kahtlevad staarihakatised võiks oma veel ilmumata plaadid hoopis Milvile Tegelikkuse Keskuse aadressile saata. Luban, et teen mõne hetkega selgeks, et kräpp on kräpp ja võtan poole vähem raha. Raha palun ette.