1.
Ühiskond areneb hüppeliselt ja tõmblevalt, üks revolutsioon järgneb teisele. Eelmine ühiskonnakorraldus hävitatakse ja asemele ehitatakse uus. Iga järgmine saab justkui parem, aga probleemid ei kao kusagile. Inimesed ei ole eluga rahul ning tõmblused jätkuvad.
2.
Orjanduslik kord on kadunud, aga orjad ja nende peremehed toimetavad oma asju edasi. Orjad õmblevad tossusid ja neeger davad hooramajades. Nagu poleks olnud Mahtra Sõda, Villu võitlusi ega Suurt Prantsuse Revolutsiooni. Orjad elavad lihtsalt väljaspool ühiskonda.
3.
Täpselt nagu paljud teisedki. Korilased sekeldavad prügikastide ümber ja kütid varitsevad pimedates nurgatagustes turiste ning joodikuid. Nii et pole ka ürgkogukondlik elustiil kusagile kadunud. Narko- ja naftaparunid ehitavad losse, peavad üleval õukondi ja sõjavägesid. Nagu muiste ja mullugi.
4.
Riik on korraldatud ühiskonna arenenud vähemuse huvisid silmas pidades ja kõik teised kannatavad. Enamus inimesi elab ikka paar ühiskondlikku formatsiooni tagapool. Kes sotsialismis, kes hea tsaari valguses. Kellelgi pole õigust koopaelanikele panku kaela määrida.
5.
Lahendus on selles, et üht riigikorda ei ole vaja vägivaldselt teisega asendada. Kõik formatsioonid elagu rahumeelselt kõrvuti. Nii lõppevad revolutsioonid, sõjad ja kuritegevus. Las kodanik Leinatamm külitab koopas, möriseb ja sööb toorest liha, mis tal siin linnas teha on?
6.
Kohutavalt kahju on ka Tiit Vähist, kes ei ole loodud demokraatlikul asjaajamise jaoks. Tal on küll oma linnriik olemas, aga pole vappi, krooni ega valitsuskeppi. Miks ta ei võiks koos Kulbokiga kõigi monarhismi reeglite järgi elada? Keda nad segaksid?
7.
Näiteks Linnar Priimäe puhul on aasta täpsusega teada, kuhu ta kõlbab. See on tuhat üheksasada nelikümmend kaks. Saaks – uhke munder seljas – saksa keelt lämiseda, Litzmani meeleheaks tõrvikutega rongkäike korraldada ja füüreri piltidega linna mainet kujundada. Täna tundub see kõik tühi töö olevat.
8.
Rohkem sallivust. Rohkem valikuid. Sugude võrdõiguslikkusest pole mingit abi, kui korilasemutt seisab avalikkuse silmis loomast madalamal. Meil on enamus rahvast koopa inimese tasemel ja neil tuleb lasta vabalt metsas ringi joosta. Milleks reiljanitele vägisi pükse jalga ajada?