1.
Me teame Tammsaaret, Underit, Viiraltit ja teisi eestiaegseid kultuuritegelasi. Aga kes teab mõnd pätsuaegset rahandusministrit või riigipanga juhatajat? Muidugi mitte keegi kurat. Seevastu Siim Kallasel on üle ootuste head võimalused ajalukku püsima jääda.
2.
Tänaseks pole Siim veel kirjutanud raamatuid ega sümfooniaid, küll aga tegi ta ühe kaaluka avalduse. Kallas hoiatab meid võrdsuse tondi eest, mis jõlgub ringi mööda Eestimaad. Siimu meelest pole võrdsus õige asi, sest see teeb töökatele ja edasipüüdlikele ülekohut.
3.
Võibolla tahtis Siim öelda seda, et tõsine ja aus töömurdja ning edumeelne trollijuht peaks saama rohkem palka kui tema. Selles küsimuses võiks härra Kallasega nõuski olla, kui poleks seadusi, mis kehtestavad riigis üleüldise ja täieliku võrdsuse.
4.
Kõige hullem on aga see, et meie põhiseaduse kaheteistkümnes paragrahv ütleb: kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või teiste veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.
5.
Ühesõnaga, kedagi ei tohi peetida lihtsalt sellepärast, et ta on vaene. Seega on ebavõrdse emapalga projekt kuritegelik. Töökus ja looderdamine on põhiseaduse ees võrdsed. Pidevalt räägitakse naiste ja muude tähtsusetute vähemuste õigustest, ometi on ühiskonna põhiprobleem vaeste diskrimineerimine.
6.
Siim keerutab ja vassib nagu alati. Vaeste ahistamise argumendiks on talle ebavõrdsus kultuuris. Kultuuris on muidugi palju ebavõrdsust, sest kultuuriministeerium kaitseb ainult suurfirmade huve, mitte Eesti kultuuritegelasi. Tüüpiline näide on koopiamasina maks või pornokomisjonis luuserdavad lollpead.
7.
Kui aga ministeeriumi uks kinni lüüa ja plaadipoodi minna, näeme ainult kultuurilist võrdsust. Mootsarti ja Sulo plaadid maksavad ühepalju. Nimed plaatidel ei ütle poliitikutele küll midagi, aga raha peaks isegi reformierakonna esimees lugeda oskama.
8.
Miks peaks hoidma rikkaid nagu sitta pilpa peal? Mis neist töökatest ja edumeelsetest rahval ja kultuuril kasu? Mis kasu on meil Aadu Luukasest? Kui palju ta makse maksab? Või küsime teistmoodi, kas sellised Aadud üldse makse maksavad? Aadul on ainult üks soov: ajada tibladega äri ning veeta oma kohutavaid jõudetunde hämara ühiskondliku leppe kasutul kirjapanemisel.