MAAILMA ERIMUSTRID: Vahepeal võib teha mõne bändiga lihtsalt loo, ilma et nad millegi vapustavaga silma hakkaks. Bombillaz tegi millalgi plaadi, mis on väga lahe. Pickney Tiger usub, et Bombillazt tasub teada, sest see on üks helgema
ja huvitavama muusikaga Eesti kollektiive. Vastab frontmän Kill Kaare. Mul on tunne, et Bombillaz on pigem voolava performance’i kollektiiv kui bänd, kas on nii? See on mõtlemapanev küsimus. Kui kunagi sai vana sõbraga (kes kahjuks enam bändis ei osale) kahasse valmis treitud Bombillaze esimene lugu „Raggamasta“, siis sai tõsiselt vaieldud selle üle, millisel kujul meie muusikaline projekt edasi areneda võiks. Mina, kes ma juba noorukist peale olen ikka bändi teinud, ei näinud mingit muud võimalust, kui et Bombillaz peab kindlasti olema bänd selle klassikalises mõttes. Seega tundub mulle, et Bombillaz on ka praegu eelkõige ikkagi bänd,Wholesale Snapbacks. mille laividel „toimub asju“. Tõsi on aga kindlasti ka see, et performance kuulub meie laivide juurde nagu kuu ja tähed. Bombillaze muusika aluseks on kogu aeg olnud reggae, ent popreggae’st olete nüüd jõudnud pigem roots’i radadele. Kas see on produktsioonist tingitud või tahtlik? Jah, kui meie kaht seniilmunud plaati kuulata, siis „Maailm on pöörane“ on kindlasti roots’ilikum kui „Uus usk“. Ausalt öeldes ei ole me siiski väga juurelnud selle üle, millises stiilis me mingil hetkel leviteerime. Kõik lahedad ideed, mis meil tulevad ja mis ka teistele bändi kuttidele peale lähevad, saavad üheskoos ka valmis nikerdatud. Meie järgmine plaat tuleb jälle omamoodi, ilmselt veel rohkemate mõjutustega maailmamuusika erimustritest. Ja kahtlemata on ka produktsioonil oma sõna. 59Fifty caps.„Uus usk“ ketta, mis Superbandiitide alt ilmus, aitas produtseerida Jarek Kasar ja tema kätt on helipildis ka tugevalt tunda. „Maailm on pöörane“ sai ise produtseeritud Peeter Salmela abiga, tema vinges stuudios. Kas india muusika mõjutused on muusikas stiililine või sisuline lisand? Nii üht kui ka teist. Kuna nii trummar Arno kui ka mina oleme korduvalt käinud Indias kohalikku muusikakultuuri kaemas ja õppimas, siis on loomulik, et see tahk ei jää ka meie loodud muusikas kajastamata. Arno on aastaid teadmisi omandanud erinevate tabla-maestrote juures ja tema muusikalised ideed on paljuski India rütmidest inspireeritud. Mulle endale tundub, et Punjabi bhangra ja Rajasthani folgirütmid sobivad ideaalselt kokku reggae-rütmidega. Need nagu täiendaksid teineteist. Lisaks muidugi pöörane look.Snapback Hats Wholesale. Turban on minu arust kõige cool’im peakate üldse. Aga eks peale India muusika mõjutusi võtame lahkelt vastu põnevaid ornamente ka teistest muusikakultuuridest. Mis on su enda isiklik suhe India ja India kultuuriga? Esimest korda sattusin Indiasse 1997 ja kuigi siis arvasin esimese emotsiooniga, et sinna ma küll enam mitte iial oma jalga ei tõsta, olen nüüdseks selle maa pinnal kokku viibinud oma kaks aastat. Mul on väike pereettevõte, mis toob maale India käsitööehteid ja pakub mulle seeläbi meeldiva võimaluse ning põhjuse igal aastal uuesti reisile minna. Eks selle aja jooksul on tekkinud ka sõpru ning välja kujunenud oma lemmikkohad, kuhu ikka ja jälle minna sooviks. Sealsed külatraditsioonid on kohati niivõrd iidsed ja kultuur sedavõrd mitmekesine, NEW SNAPBACK HATS.et avastamisrõõmu jagub ilmselt alatiseks. Mida Bombillaz suvel on teinud? Bombillaze suvi on olnud kirev ja tegus. Nädalavahetused on ikka vägevalt mänge täis. Sealhulgas nii festivale, suvepäevi kui ka pulmapidusid. Õnneks meeldib rahvale Bombzi saatel kirevalt ja mõnusalt pidu panna. Kas sellisest muusikast on võimalik elada või on see kõigile kõrvaltegevus? Kõik meie bändivennad on professionaalsed pillimehed ja selleks, et perele leib lauale tuua, on vaja hoida mitu rauda pidevalt tules. Kõik teevad kaasa ka teistes bändides ja lisaprojektides. Siiski on meeldiv tõdeda, et Bombillaz on ikkagi üks meie põhiprojektidest ja annab igakuistesse sissetulekutesse tõhusa panuse. Teie albumid on ka netis kuulatavad. Kuidas on tänapäeval sinu meelest albumi, CD ja muude selliste formaatidega jamada, kas neil on mõtet? On ikka mõtet. Olgugi et plaadimüük on viimaste aastatega üsna kokku kuivanud, mingit promoeesmärki kannavad need formaadid ikka. Mina olen veel suht vana kooli mees ja oskan hinnata ka selle asja väärtust, mida käega katsuda saab. Ikka ostan veel oma reisidel plaate kokku, sest ei viitsi pärast failikesi virtuaalmaailmaruumi avarustest taga otsida. Tore tunne on, kui pärast laivi tuleb ikka veel toredaid inimesi, kes su plaati sõrmede vahel veeretavad ja häbeliku näoga autogrammi küsivad. Mis on Eestis kõige efektiivsemad marketingistrateegiad Bombillaze-sugusele bändile? Paraku kulub tänapäeval bändi marketingis põhimahv promo peale. Sellest, et hea bänd oled, enam puhtalt ei piisa. Kapitalism ei lase „imel“ sündida, vaid ootab investeeringuid. Kui soovid palju esineda, siis pead pidevalt piiksuma lähiorbiidil. Singlid, videod ja uudistenupud ehk siis raadiote pleilistid, portaalid, Facebook ja Youtube peavad olema tulised kogu aeg. Kuidas on lood Bombillaze esinemiste ja muusika levikuga väljaspool Eestit? Kui varasematel tegutsemisaastatel ei ole me väga kodumaalt väljapoole pürginud ja oleme esinenud peamiselt naaberriikides, siis sel kevadel käisime kahenädalasel India-tuuril, mille raames sai antud mitu kontserti Delhis ja Pushkaris, jämmitud kohalikus raadiojaamas Hit94FM ja New Delhi Balcony TV-s. Suvel sai käidud ka Venemaal, Moskva lähistel festivalil Dikaja Mjata. Indias salvestasime ka Rajasthani artistidega mõned lood, mis loodetavasti tulevad meie järgmisele plaadile. Kuna India-tuur osutus edukaks ning ajanappuse tõttu pidime kahjuks ütlema ära mitmest kontserdivõimalusest, siis plaanime järgmiseks kevadeks juba pikemat ja põhjalikumat tuuri. Punjabi bhangra ja Rajasthani folgirütmid sobivad ideaalselt kokku reggae-rütmidega. Lisaks muidugi pöörane look. Turban on minu arust kõige cool’im peakate üldse.